Pihak yang berwajib harus menyiasat segera pertuduhan dari Rafizi mengenai seperti yang tertera di bawah. Terlalu serius dakwaan Rafizi dan pihak yang berkenaan tidak seharusnya memandang ringan dengan apa yang telah dilakukan oleh Rafizi.
Kesanggupan beliau mendedahkan kononnya beliau mendapat maklumat daripada pihak SPAD menunjukkan samada berlaku kebocoran dalaman atau sengaja untuk memburukkan nama baik SPAD atau ada pihak dalaman SPAD yang pro pembangkang cuba memanipulasikan fakta untuk memfitnah kerajaan BN.
In conjunction with the MRT phase 1 opening today, PM Najib announced that the Sungai Buloh to Kajang MRT project is RM21 billion - on time and RM2 billion below budget.
This blows Rafizi's "internal sources" claims in July 2012 that the project cost has ballooned 3 folds to RM100 billion - which he declared in a press conference and issued a statement.
Why do people still trust this "5 court-losses-in-a-row" confirmed liar and self-admitted penghasut?
"Saya cuma berseloroh tentang cincin Rosmah".
Siapa sumber yang Rafizi namakan kononnya beliau dapatkan angka tersebut dari orang dalam SPAD.
Sampai bila rakyat menjadi mangsa manipulasi Rafizi?
Pihak MRT wajar saman Rafizi dengan kadar segera!
In conjunction with the MRT phase 1 opening today, PM Najib announced that the Sungai Buloh to Kajang MRT project is RM21 billion - on time and RM2 billion below budget.
This blows Rafizi's "internal sources" claims in July 2012 that the project cost has ballooned 3 folds to RM100 billion - which he declared in a press conference and issued a statement.
Why do people still trust this "5 court-losses-in-a-row" confirmed liar and self-admitted penghasut?
"Saya cuma berseloroh tentang cincin Rosmah".
Antara kandungan penjelasan Rafizi terhadap media:
July 2012: KEADILAN mendesak kerajaan menyatakan kos sebenar projek My Rapid Transit (MRT) menghubungkan Sungai Buloh ke Kajang.
Pengarah Strateginya, Rafizi Ramli berkata, berdasarkan maklumat daripada Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad), kos tersebut kini meningkat kepada RM100 bilion berbanding anggaran asal RM37 bilion.
Menurut Rafizi, ketirisan dalam projek tersebut menyebabkan negara bakal menanggung hutang yang tinggi dan memberi kesan kepada generasi akan datang.
Laluan MRT sepanjang 51 kilometer dari Sungai Buloh ke Kajang mempunyai 31 stesen, melalui Bandar Utama, Damansara, Taman Tun Dr Ismail, pusat bandar raya Kuala Lumpur dan Cheras.
July 2012: KEADILAN mendesak kerajaan menyatakan kos sebenar projek My Rapid Transit (MRT) menghubungkan Sungai Buloh ke Kajang.
Pengarah Strateginya, Rafizi Ramli berkata, berdasarkan maklumat daripada Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad), kos tersebut kini meningkat kepada RM100 bilion berbanding anggaran asal RM37 bilion.
Menurut Rafizi, ketirisan dalam projek tersebut menyebabkan negara bakal menanggung hutang yang tinggi dan memberi kesan kepada generasi akan datang.
Laluan MRT sepanjang 51 kilometer dari Sungai Buloh ke Kajang mempunyai 31 stesen, melalui Bandar Utama, Damansara, Taman Tun Dr Ismail, pusat bandar raya Kuala Lumpur dan Cheras.
2012: Kos MRT mencecah RM100b - 3 kali ganda asal
http://ift.tt/2gH3rI4
2016: PM: MRT project RM2b less than targeted cost
http://ift.tt/2hM1oYs
http://ift.tt/2gH3rI4
2016: PM: MRT project RM2b less than targeted cost
http://ift.tt/2hM1oYs